Vervanging kunstgebit

Vervanging kunstgebit

Wanneer u een kunstgebit heeft, is het aan te raden om minimaal één keer per jaar op controle te gaan. Zo kan uw behandelaar tijdig vaststellen of uw kunstgebit aangepast of vervangen moet worden. Een volledig kunstgebit (boven- en/of onderprothese) krijgt u vergoed vanuit uw basisverzekering. Over het algemeen wordt een nieuwe prothese na vijf tot zeven jaar door de zorgverzekeraars vergoed*.

Hieronder zijn een aantal problemen nader toegelicht en worden er voorbeelden gegeven van passende oplossingen. Herkent u zich in geen enkel probleem, maar heeft u toch last? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Heeft u pijn aan uw kaak en/of zit uw kunstgebit te los?

Doordat uw kunstgebit op uw kaak drukt, zal uw kaak in de loop van de tijd gaan slinken. Omdat uw kunstgebit niet mee slinkt, zal er ruimte ontstaan tussen uw kunstgebit en uw kaak waardoor uw kunstgebit losser gaat zitten. Dit kan vervelend zijn met praten en eten, maar het kan ook pijn veroorzaken doordat het kunstgebit op sommige plekken zwaarder drukt dan op andere. Wanneer u dit herkent, is het belangrijk dat u niet zelf aan uw kunstgebit gaat schuren of vijlen, maar naar uw behandelaar gaat. Hij of zij kan dit meestal gemakkelijk aanpassen waardoor uw kunstgebit weer stevig in uw mond komt te zitten. Deze zorg wordt door de meeste zorgverzekeraars volledig vergoed en valt onder de basisverzekering*.

Ziet uw kunstgebit er niet meer mooi uit?

Door gebruik is een kunstgebit aan slijtage onderhevig. De kleuren van de tanden en van het tandvlees kunnen veranderen. Ook de pasvorm kan na verloop van tijd minder worden.

Praktijk sfeerbeeld

‘Knappende’ kaak tijdens het eten?

Deze problemen ontstaan door een verkeerde beethoogte. U bijt te diep dicht, waardoor de onderkaak te dicht bij uw neus komt te liggen. Hierdoor bevindt het kaakgewricht zich niet meer in de juiste positie en kan er schade ontstaan. Wanneer u in de spiegel kijkt, kunt u goed zien wanneer de beet te laag is. Een nieuw gebit biedt hiervoor de oplossing.

Afgevlakte kiezen, losse voortanden of scheurtje in de bovenprothese

Wanneer u afgevlakte kiezen heeft, kan dit leiden tot een te lage beethoogte. Hierdoor kunnen voortanden los komen te staan of er kan een scheurtje in de bovenprothese ontstaan. Dit probleem is vaak op te lossen door de kiezen te vervangen. Hierdoor wordt de beethoogte weer juist. Deze reparatie valt binnen de basisverzekering*. 

*De hoogte van uw vergoeding hangt af van uw zorgverzekering. Informeer bij uw zorgverzekeraar wanneer uw prothese of reparatie aan uw prothese wordt vergoed.

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2281 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Kundig en gezellig

Tandarts is zeer kundig en gaat zeer voorzichtig te werk. Geen angst meer. Geen pijn gehad. Altijd een gezellige sfeer en ook nog eens snel klaar.

Uitstekend

Ik ga nooit voor mijn lol naar de tandarts. Maar hier voel ik mij op mn gemak. Vriendelijke mensen

Vriendelijk, professioneel

Zie oven

Heel fijn.

Heel goed.

Prima

Heel goed

.

.

Tevreden!

Ondanks mijn tandartsfobie vind ik zowel tandarts T. Silva als mondhygiënist John Gouriye prima! PS. Jammer dat je weggaat John, ik wens je veel succes met je volgende uitdaging!

Helemaal prima!

Er wordt goed geluisterd naar de eventuele klachten.

klantvriendelijke praktijk

vriendelijk te woord gestaan aan de balie. Fijne tandarts die je op je gemak stelt en waar je goed mee kunt overleggen.

Uitstekend

Prettig, ik had vreselijke kiespijn, na foto’s te hebben gemaakt stuurde de tandarts me door naar een kaakchirurg, die leverde prima werk zodat ik de volgende dag op vakantie kon.

Vriendelijke tandarts

Ik word altijg goed en vriendelijk geholpen. Ook assistentes zijn erg vriendelijk.

vertrouwd goed

Door de prettige behandeling en vakmanschap zie ik er niet tegenop om naar de praktijk te komen voor een behandeling.

Top!

Ik ben bij Petra de mondhygiënist geweest. Zoals altijd keurig gereinigd!

Prima

Va alle kanten prima!

Fijne ervaring

Ik ben doodsbang voor de tandarts maar Alex laat je voelen dat je niet bang hoeft te zijn

Prima

Prima

Top

Vriendelijk en professioneel

Altijd goed

Ik ben erg blij met mijn tandarts Alex doet goed en netjes zijn werk.

Goed

Alles is goed gegaan loop

goed

nvt

Fijne benadering door al het personeel

Niets toe te voegen

Goede controle

Goede behandeling

Zowel tandarts als mondhygiëniste zijn prima

Vriendelijke personeel, deskundige medewerkers.

Netjes geholpen

Hele fijne meedenkende mondhygiëniste.